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 Betreff des Beitrags: Re: BT5 / TORQUE Feedback...
BeitragVerfasst: Dienstag 2. Februar 2016, 19:47 
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Beiträge: 2122
A RAW-Mode makes no sense in my opinion.

_________________

:verweis: Alles folgende ist Teil der Antwort und wird oben nicht noch mal explizit wiederholt:

Sieh' in die FAQ! Schaue in die Fahrzeugliste, ob Dein Fahrzeug vorhanden ist. Trage Deine Erfahrungen dort ein und hilf so anderen Nutzern!

Ich freue mich über Infos mit Herstellernummern zu VAG Steuergeräten mit CAN TP 1.6/2.0 oder UDS Protokoll wenn die Pinbelegung (Diagnoseleitungen und Spannungsversorgung) bekannt ist.

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 Betreff des Beitrags: Re: BT5 / TORQUE Feedback...
BeitragVerfasst: Dienstag 2. Februar 2016, 23:20 
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Beiträge: 29
Bild

To be continued....


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 Betreff des Beitrags: Re: BT5 / TORQUE Feedback...
BeitragVerfasst: Mittwoch 3. Februar 2016, 16:33 
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Registriert: Samstag 24. Oktober 2015, 11:11
Beiträge: 29
Hi, florian....

During my test with the BT5, i discover that some block are umpty of the diag formula....

Especially two of them, that are very important for me:

Formula 83 (0x53) --> HPFP pressure in Bars
Formula 96 (0x60) --> BOOST pressure actual in Mbars

After 2 hours of work, let me contribute :

0x53 ---> (256*A + B) / 100 ---> Bars
0x60 ---> 0.1 * A * B ---> mBars

Is it possible to insert it in the BT5?
Thank's a lot

PS : there are other formula witch miss, but didn't find them yet.

BR
SKOLS


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 Betreff des Beitrags: Re: BT5 / TORQUE Feedback...
BeitragVerfasst: Mittwoch 3. Februar 2016, 16:46 
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Registriert: Dienstag 26. August 2008, 17:48
Beiträge: 78
Hi,

this is a topic I'm a bit curious about. There are some fields that just show more or less some informational content like position of switches (Bremspedalschalter, Kupplungsschalter beim AGR-Zustand vom Motorsteuergerät des T4 zum Beispiel oder Schaltzustand Druckschalter in der Climatronic) or just conditions like Spritzversteller Stellung früh oder spät bei Grundeinstellungen, Prüfung Spritzversteller, MSG T4. Sorry for the mixed languages, I don't know the technical terms.
I remember having read some info about that in the documentation about the BT5 but the WBHDiag-software does not seem to resolve the messages correctly. Is there a way to fix that?

Best regards,
Christoph


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 Betreff des Beitrags: Re: BT5 / TORQUE Feedback...
BeitragVerfasst: Mittwoch 3. Februar 2016, 16:47 
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Registriert: Samstag 24. Oktober 2015, 11:11
Beiträge: 29
Another thing.

Look in this trame:

ID: 0x300 Len: 6 Data: 0xA1 0x0F 0x8A 0xFF 0x4A 0xFF
ID: 0x740 Len: 1 Data: 0xB1
ID: 0x740 Len: 1 Data: 0xA3
ID: 0x300 Len: 6 Data: 0xA1 0x0F 0x8A 0xFF 0x4A 0xFF
ID: 0x740 Len: 1 Data: 0xB1
ID: 0x740 Len: 1 Data: 0xA3
ID: 0x300 Len: 6 Data: 0xA1 0x0F 0x8A 0xFF 0x4A 0xFF
ID: 0x740 Len: 1 Data: 0xB1
ID: 0x740 Len: 1 Data: 0xA3
ID: 0x300 Len: 6 Data: 0xA1 0x0F 0x8A 0xFF 0x4A 0xFF
ID: 0x740 Len: 1 Data: 0xB1
ID: 0x740 Len: 1 Data: 0xA3

I think that this lines (in red) aren't necessary....
Let me know what you think....


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 Betreff des Beitrags: Re: BT5 / TORQUE Feedback...
BeitragVerfasst: Mittwoch 3. Februar 2016, 17:02 
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Registriert: Samstag 24. Oktober 2015, 11:11
Beiträge: 29
PölChris hat geschrieben:
Hi,

this is a topic I'm a bit curious about. There are some fields that just show more or less some informational content like position of switches (Bremspedalschalter, Kupplungsschalter beim AGR-Zustand vom Motorsteuergerät des T4 zum Beispiel oder Schaltzustand Druckschalter in der Climatronic) or just conditions like Spritzversteller Stellung früh oder spät bei Grundeinstellungen, Prüfung Spritzversteller, MSG T4. Sorry for the mixed languages, I don't know the technical terms.
I remember having read some info about that in the documentation about the BT5 but the WBHDiag-software does not seem to resolve the messages correctly. Is there a way to fix that?

Best regards,
Christoph


I work on it too, chris......i think it's a ASCII language but not sure....

@Florian again : Can you explain me how does the .txt file in .TORQUE/VW protocole work exactly?


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 Betreff des Beitrags: Re: BT5 / TORQUE Feedback...
BeitragVerfasst: Mittwoch 3. Februar 2016, 17:17 
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Registriert: Dienstag 26. August 2008, 17:48
Beiträge: 78
SKOLS: its documented in the BT handbook together with function 08nn.

which txt-file do you mean? The Torque-textfile or the wbhdiag labelfile?

Both are more or less the description and meaning for the blocks from the "Messwertblöcke" (MWB). You get the info with the "Reparaturleitfaden" this is the maintenance documentation for the garages...

Reagrds,
Christoph,
I built a lot of labelfiles for my VW Bus but lost them with my harddrive failure :-/
I just started playing around with torque very recently so did not create anything for that yet (and I'm hanging around a lot all around the world for my job at the moment so don't have too much time for fun like this...)


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 Betreff des Beitrags: Re: BT5 / TORQUE Feedback...
BeitragVerfasst: Mittwoch 3. Februar 2016, 18:25 
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Beiträge: 2122
I think you mismatch soemthing.
I did not work on Torque and did not know anything about it. How they calculate the values I did not know. Just ask there in the forum, please.
The WBH Diag Pro (the protocol chip in the WBH BT5) did not make any calculation. He reads the values from the ECU and send it. All calculation was made in the diagnostic tool.
For WBH-Diag (the software from me for the WBH Diag Pro chip) all calculations are included in the source. All known calculations by me are listed here: https://www.blafusel.de/obd/obd2_kw1281.html#7 and in my book https://www.blafusel.de/books/obd.html. If you sure that your formulas are OK, I can add them.
The description for the measurement blocks (the type of the value) in my software are saved in the labelfiles. They are documented in the manual for the software.

The CAN protocol is a little bit quick and dirty. The problem is: there is no free space for better code in the controller. But in some weeks all will be better (I hope) and bigger :wink: :-~

_________________

:verweis: Alles folgende ist Teil der Antwort und wird oben nicht noch mal explizit wiederholt:

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 Betreff des Beitrags: Re: BT5 / TORQUE Feedback...
BeitragVerfasst: Mittwoch 3. Februar 2016, 22:36 
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Registriert: Samstag 24. Oktober 2015, 11:11
Beiträge: 29
PölChris hat geschrieben:
SKOLS: its documented in the BT handbook together with function 08nn.

which txt-file do you mean? The Torque-textfile or the wbhdiag labelfile?


Thank's Chris.
I'm talking about the Torque .txt file, witch is very.......umpty.....!!!
I just would like to know how TORQUE get the right formulas.....but i'll investigate and let you know if interested.

Florian hat geschrieben:
I think you mismatch soemthing.
I did not work on Torque and did not know anything about it. How they calculate the values I did not know. Just ask there in the forum, please.
The WBH Diag Pro (the protocol chip in the WBH BT5) did not make any calculation. He reads the values from the ECU and send it. All calculation was made in the diagnostic tool.
For WBH-Diag (the software from me for the WBH Diag Pro chip) all calculations are included in the source. All known calculations by me are listed here: https://www.blafusel.de/obd/obd2_kw1281.html#7 and in my book https://www.blafusel.de/books/obd.html. If you sure that your formulas are OK, I can add them.
The description for the measurement blocks (the type of the value) in my software are saved in the labelfiles. They are documented in the manual for the software.

The CAN protocol is a little bit quick and dirty. The problem is: there is no free space for better code in the controller. But in some weeks all will be better (I hope) and bigger :wink: :-~


Sorry Florain, but i was thinking you had make the job with Ian Hopkins....i'll no longer ask something about WBH TORQUE implementation....sorry.
This said, Ian doesn't answer to forum questions, Email questions, any questions......so it's closed.... so sick....definitly need to make an App...

About the formulas, i'm pretty sure.....there's 6 formulas missing in the WBH-pro soft ware. I'm working on it.
You'll get your MED9 soon, so you'll be able to find them.


All will be better, you said?
Does we understand that a new BTx is on the road.....

BR
SKOLS


PS : Can i have your opinion about the 0xB1 witch BT5 send? I think it's poinless....


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 Betreff des Beitrags: Re: BT5 / TORQUE Feedback...
BeitragVerfasst: Freitag 5. Februar 2016, 09:22 
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Registriert: Mittwoch 6. Oktober 2004, 09:52
Beiträge: 2122
SKOLS hat geschrieben:
Another thing.

Look in this trame:

ID: 0x300 Len: 6 Data: 0xA1 0x0F 0x8A 0xFF 0x4A 0xFF
ID: 0x740 Len: 1 Data: 0xB1
ID: 0x740 Len: 1 Data: 0xA3
ID: 0x300 Len: 6 Data: 0xA1 0x0F 0x8A 0xFF 0x4A 0xFF
ID: 0x740 Len: 1 Data: 0xB1
ID: 0x740 Len: 1 Data: 0xA3
ID: 0x300 Len: 6 Data: 0xA1 0x0F 0x8A 0xFF 0x4A 0xFF
ID: 0x740 Len: 1 Data: 0xB1
ID: 0x740 Len: 1 Data: 0xA3
ID: 0x300 Len: 6 Data: 0xA1 0x0F 0x8A 0xFF 0x4A 0xFF
ID: 0x740 Len: 1 Data: 0xB1
ID: 0x740 Len: 1 Data: 0xA3

I think that this lines (in red) aren't necessary....
Let me know what you think....


No, I think this is correct on the first view.

_________________

:verweis: Alles folgende ist Teil der Antwort und wird oben nicht noch mal explizit wiederholt:

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 Betreff des Beitrags: Re: BT5 / TORQUE Feedback...
BeitragVerfasst: Freitag 5. Februar 2016, 09:41 
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Registriert: Samstag 24. Oktober 2015, 11:11
Beiträge: 29
Florian hat geschrieben:
SKOLS hat geschrieben:
Another thing.

Look in this trame:

ID: 0x300 Len: 6 Data: 0xA1 0x0F 0x8A 0xFF 0x4A 0xFF
ID: 0x740 Len: 1 Data: 0xB1
ID: 0x740 Len: 1 Data: 0xA3
ID: 0x300 Len: 6 Data: 0xA1 0x0F 0x8A 0xFF 0x4A 0xFF
ID: 0x740 Len: 1 Data: 0xB1
ID: 0x740 Len: 1 Data: 0xA3
ID: 0x300 Len: 6 Data: 0xA1 0x0F 0x8A 0xFF 0x4A 0xFF
ID: 0x740 Len: 1 Data: 0xB1
ID: 0x740 Len: 1 Data: 0xA3
ID: 0x300 Len: 6 Data: 0xA1 0x0F 0x8A 0xFF 0x4A 0xFF
ID: 0x740 Len: 1 Data: 0xB1
ID: 0x740 Len: 1 Data: 0xA3

I think that this lines (in red) aren't necessary....
Let me know what you think....


No, I think this is correct on the first view.


Ok, strange......on my arduino, it work without this B1 line....
I think 0xA3 is enough to keep the ECU on com....

Can you say more about the future Hardware?

BR
SKOLS


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 Betreff des Beitrags: Re: BT5 / TORQUE Feedback...
BeitragVerfasst: Freitag 5. Februar 2016, 10:18 
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Registriert: Mittwoch 6. Oktober 2004, 09:52
Beiträge: 2122
SKOLS hat geschrieben:
Florian hat geschrieben:
SKOLS hat geschrieben:
Can you say more about the future Hardware?


Sorry not at this moment.

_________________

:verweis: Alles folgende ist Teil der Antwort und wird oben nicht noch mal explizit wiederholt:

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 Betreff des Beitrags: Re: BT5 / TORQUE Feedback...
BeitragVerfasst: Donnerstag 11. Februar 2016, 21:37 
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Beiträge: 2122
SKOLS hat geschrieben:
Formula 83 (0x53) --> HPFP pressure in Bars
Formula 96 (0x60) --> BOOST pressure actual in Mbars

After 2 hours of work, let me contribute :

0x53 ---> (256*A + B) / 100 ---> Bars
0x60 ---> 0.1 * A * B ---> mBars

PS : there are other formula witch miss, but didn't find them yet.


Now I have my MED 9.1.
Did you find out anymore formulas?

_________________

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 Betreff des Beitrags: Re: BT5 / TORQUE Feedback...
BeitragVerfasst: Freitag 12. Februar 2016, 15:00 
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Registriert: Samstag 24. Oktober 2015, 11:11
Beiträge: 29
Florian hat geschrieben:
SKOLS hat geschrieben:
Formula 83 (0x53) --> HPFP pressure in Bars
Formula 96 (0x60) --> BOOST pressure actual in Mbars

After 2 hours of work, let me contribute :

0x53 ---> (256*A + B) / 100 ---> Bars
0x60 ---> 0.1 * A * B ---> mBars

PS : there are other formula witch miss, but didn't find them yet.


Now I have my MED 9.1.
Did you find out anymore formulas?


Hi florian....
No, i haven't search any other formulas, but it's on my TO DO list....

Here are the formula witch missing in my MED9.1 list:

Formula n° 90 (0x5A) --> Measure block 139-2 --> VCDS unit : "Kg" --> VCDS label : "Actual Integral MAF"
Formula n° 91 (0x5B) --> Measure block 140-1 --> VCDS unit : "°" --> VCDS label : "Quantity valve closing angle"
Formula n° 95 ----------> Measure block 83-1 --> VIN identification ???
Formula n° 99 (0x63) --> Measure block 103-2 --> VCDS unit : "??" --> VCDS label : "Fuel pressure regulator" [According to me, it's probably "(B / A) * 10 000" but i must confirm]

At the moment, i try to decomil "TORQUE" in order to implement my news formulas.....i'm about to success.... :-~



This said, i'm preety happy that you get your MED9.1, because i've a special request for you :

Is it possible to make the WBH BT5 faster?
If i ask, it's because i've made some speed test versus the VCDS cable.
For one MB, the VCDS get about 8 fps, when BT5 get 6 = not so bad for a BT dongle......but VCDS had a "TURBO" mode, and get 20 fps when activate.

Do you know the difference between "standard" and "turbo" mode, because the CAN trame is strictly the same?
If yes, do you think it's possible to make a turbo mode for BT5? (just for me if you prefere, as a custom firmware...).

BR


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 Betreff des Beitrags: Re: BT5 / TORQUE Feedback...
BeitragVerfasst: Samstag 13. Februar 2016, 10:57 
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Registriert: Mittwoch 6. Oktober 2004, 09:52
Beiträge: 2122
SKOLS hat geschrieben:
Is it possible to make the WBH BT5 faster?
If i ask, it's because i've made some speed test versus the VCDS cable.
For one MB, the VCDS get about 8 fps, when BT5 get 6 = not so bad for a BT dongle......but VCDS had a "TURBO" mode, and get 20 fps when activate.
Do you know the difference between "standard" and "turbo" mode, because the CAN trame is strictly the same?
If yes, do you think it's possible to make a turbo mode for BT5? (just for me if you prefere, as a custom firmware...).

I did not see any profit in this. It's a diagnostic device and there is no need for diagnostic to use a fast mode. The other problem is Bluetooth: It's not so fast as a cable connection can be (this is the reason why the firmware update need so much time instead of a update via cable).

_________________

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